План
3. Наповнення проекту матеріалами (1 частина: Java Аплет - Завдання).
3. Наповнення кожної сторінки проекту функціональними
елементами з відповідним змістом
(1 частина: "JAVA Аплет" - "Завдання")
Наповнення сторінок завжди відбувається шляхом вибору одного з функціональних елементів, представлених в списку iDevices.
Мал.1. Список функціональних елементів iDevices
Кількість і порядок чергування функціональних елементів на одній сторінці не обмежене.
Для того, щоб вибрати функціональний елемент, необхідно навести на його назву курсор і натиснути ліву клавішу миші. Після цього на робочому полі (там, де відображається вміст сторінки) буде представлений даний елемент в режимі редагування. Кожен елемент можна редагувати, переглядати та видаляти зі сторінки перегляду. Змінювати або видаляти всі елементи можна в будь-який час, коли виникає необхідність.
Розглянемо призначення всіх функціональний елементів.
JAVA Аплет
За допомогою даного елементу можна додати до проекту раніше створений Java-аплет. В режимі редагування необхідно додати всі файли, що стосуються аплету, окрім .txt-файлу. Файли додаються по одному, використовуючи кнопки "Додати файли" та "Завантажити". Список всіх завантажених файлів буде відображатись в полі Код Аплету.
Мал.2. Відображення функціонального елементу JAVA Аплет в режимі редагування
В нижній частині будь-якого функціонального елементу є кнопки, які дозволяють:
- Погодитись із усіма змінами і застосувати елемент на сторінці - .
- Видалити елемент зі сторінки - .
- Перемістити елемент вище/нижче попереднього елементу - .
- Перемістити даний елемент на будь-яку сторінку проекта - .
RSS
Отримання новин в форматі RSS.
RSS – це рядок новин відповідного каналу. Додавання цього рядку дозволить побачити новини в реальному режимі при підключенні до мережі Інтернет. По замовченню назва рядку новин – RSS, але цю назву можна змінити у відповідності з каналом, який буде додано в даний елемент. Також необхідно вказати адресу каналу новин – RSS URL, або завантажити посилання на нього за допомогою кнопки "Завантажити".
Нижче можна ввести коротке пояснення (опис, анотацію) каналу новин, а також вказати чи потрібно виділити (акцентувати) елемент на сторінці.
Мал.3. Відображення функціонального елементу RSS в режимі редагування
SCORM Quiz
Тест в форматі SCORM Quiz. За допомогою даного елементу можна вводити будь-які складові (не лише текст, але і зображення). Елемент також містить оцінювання і можливість представлення даних в стандарті SCORM. При створенні нового тесту необхідно ввести його назву (по замовченню це SCORM Quiz). Ввести запитання тесту в полі Запитання, а в полі Опція ввести першу відповідь, натиснути кнопку "Додати іншу Опцію" та ввести новий варіант відповіді. Для додавання нового запитання необхідно натиснути кнопку "Додати інше Запитання".
Мал.4. Відображення функціонального елементу SCORM Quiz в режимі редагування
В даному елементі також можна вибрати прийнятий коефіцієнт даного тесту при загальному оцінюванні – Вибрати прохідний бал. Всередині даного елементу вказаний коефіцієнт не впливає на систему оцінювання. Кількість запитань і відповідей в тесті нічим не обмежується. Оцінювання рівномірно розподіляється між всіма запитаннями.
Приклад створення тесту:
В правій частині напроти вірного варіанту відповіді ввімкнена опція .
Мал.5. Відображення функціонального елементу SCORM Quiz в режимі редагування (приклад створення тесту)
Так виглядає тест в режимі перегляду:
Мал.6. Відображення функціонального елементу SCORM Quiz в режимі перегляду (приклад тесту)
При виборі варіанту відповіді і натисненні кнопки "Підтвердити Відповідь", учень отримує оцінку своєї відповіді або декількох відповідей.
Wiki-стаття
Дозволяє додати статтю з Вікіпедії – міжнародної відкритої енциклопедії, розміщеної в мережі Інтернет. Спочатку необхідно ввести власну назву статті або назву тієї статті, яка буде розміщена в даному функціональному елементі (по замовченню ця назва "Wiki-Стаття"). Далі необхідно вказати енциклопедія якої мови буде додана. Щоб обрати україномовну або російськомовну енциклопедію необхідно вибрати опцію "Інший", після чого нижче з’явиться нове поле, в якому потрібно вказати адресу сайта енциклопедії.
Після вибору енциклопедії, в нижньому рядку необхідно ввести посилання на конкретну статтю в енциклопедії і натиснути кнопку "Завантажити". В окремому вікні повинна з’явитись стаття енциклопедії. В текстовому полі Стаття можна буде відредагувати статтю. Крім того, можна вказати, чи потрібно акцентувати увагу на даному функціональному елементі.
Мал.7. Відображення функціонального елементу Wiki-Стаття в режимі редагування
Примітка: якщо проект буде розміщений в мережі Інтернет, то у вказаному місці (а саме в місці розміщення даного елементу) завжди буде завантажуватись останній варіант статті з енциклопедії.
Вправа „Пропущені слова”
За допомогою даного елемента можна додавати в проект тести типу "Пропущені слова". Цей вид тестування передбачає, що в тексті деякі слова (символи, цифри та ін.) для учня є прихованими і замість них в тексті з’являються поля для введення. Учень повинен вести слово чи символ, якого не вистачає. Після введення (або під час введення) учню демонструється кількість отриманих балів і правильність відповіді.
Перед початком створення необхідно ввести назву тесту (по замовченню ця назва "Вправа "Пропущені Слова"").
В полі Інструкції вводиться загальна інструкція щодо виконання тесту. По замовченню цей текст такий: „Read the paragraph below and fill in the missing words”. Можна залишити цей текст, але українською: "Прочитайте текст, що приводиться нижче і заповніть слова пропусками".
Мал.8. Відображення функціонального елементу Вправа "Пропущені слова" в режимі редагування
В полі Текст Завдання вводиться повний текст, в якому є всі необхідні слова. Потім виділяються слова (або те, що необхідно) і натискається кнопка "Сховати/Показати слово". Виділене слово після натиснення даної кнопки стане підкресленим. Повторне виділення і натиснення кнопки "Сховати/Показати слово" призводить до зняття підкреслення і слово не буде прихованим.
Приклад створення вправи "Пропущені слова":
Мал.9. Відображення функціонального елементу Вправа "Пропущені слова" в режимі редагування (приклад створення тесту)
Поряд з кнопкою є ряд запитань, біля яких можна встановити прапорець.
Мал.10. Додаткові опції функціонального елементу Вправа "Пропущені слова"
Перевірити Читабельність? – якщо опція не встановлена, то дрібні помилки в словах при перевірці не будуть враховуватись (тільки для англійських слів), якщо встановлена – то слово не може ні в чому відрізнятись від приведеного в запитанні.
Перевірити Регістр? – якщо опція не встановлена, то не має значення, в якому регістрі дається відповідь. Якщо опція обрана, то регістр слова повинен відповідати регістру слова у запитанні.
Миттєве позначення? – якщо не встановлено, то учень на момент тестування не отримує ніяких додаткових підказок відносно правильності введення слів. Якщо встановлено, то введена невірна відповідь виділяється червоним, а вірна – зеленим. Крім того, біля відповіді є дві кнопки. Перша дозволяє отримати відмітку за відповідь нижче тесту, а друга кнопка дозволяє показати правильну відповідь і очистити поле відповіді.
Примітка: систему оцінювання змінити не можна – один пропуск – один бал.
В полі зворотній зв’язок можна ввести коментар, який не залежить від правильності даної відповіді.
Приклад вправи "Пропущені слова":
Мал.11. Відображення функціонального елементу Вправа "Пропущені слова" в режимі перегляду (приклад тесту)
Після введення правильної відповіді та натисненні на кнопці "Підтвердити" учень отримує результат:
Мал.12. Приклад відображення результату правильної відповіді у Вправі "Пропущені слова"
Якщо відповідь введена неправильно, учень отримує такий результат:
Мал.13. Приклад відображення результату неправильної відповіді у Вправі "Пропущені слова"
Відображення
Цей функціональний елемент застосовується тоді, коли потрібно відобразити запитання. Спочатку вводиться ключове слово запитання (або коротка назва), а потім саме запитання.
Мал.14. Відображення функціонального елементу Відображення в режимі редагування
Вільний текст
За допомогою даного елементу можна вводити в проект лише текст за допомогою вбудованого редактора. Функції вбудованого редактора будуть розглянуті пізніше.
Мал.15. Відображення функціонального елементу Вільний текст в режимі редагування
Галерея зображень
Дає змогу додати в проект набір зображень і подати їх у вигляді галереї. Спочатку необхідно ввести назву галереї в поле Заголовок. Потім в галерею необхідно додати набір зображень, послідовно одне за одним натискаючи кнопку "Додати зображення".
Мал.16. Відображення функціонального елементу Галерея зображень в режимі редагування
В режимі редагування галереї завжди можна змінити настройки кожного малюнка: ввести його назву, замінити один малюнок іншим , змінити послідовність розташування на сторінці , видалити .
Мал.17. Відображення функціонального елементу Галерея зображень в режимі редагування (приклад завантажених зображень)
У режимі перегляду на сторінці зображення розташовуються послідовно по чотири в ряд. Під кожним зображенням виводиться його назва або інша інформація (формат, розмір і т.д.). При публікації зображення завжди публікуються в строго визначеному розмірі.
Приклад опублікованої галереї:
Мал.18. Відображення функціонального елементу Галерея зображень в режимі перегляду
При натисненні на будь-яке зображення в режимі перегляду можна отримати його повний розмір в окремому вікні:
Мал.19. Зображення в режимі повного розміру
За допомогою посилань "Далі/Назад" можна переміщуватись по галереї. Посилання "Закрити" закриває режим перегляду в повний розмір.
Діяльність
В даному елементі описується діяльність, яку учні будуть здійснювати для виконання поставлених завдань. Замість слова „Діяльність” необхідно ввести назву діяльності. В полі Діяльність описати діяльність учнів.
Мал.20. Відображення функціонального елементу Діяльність в режимі редагування
Завдання
За допомогою даного елемента можна додати в проект описання тих завдань, які учень повинен вирішити. Для цього необхідно ввести назву завдання (замість слова "Завдання") і текст завдання.
Мал.21. Відображення функціонального елементу Завдання в режимі редагування