В даний час існує ряд сучасних перспективних веб-технологій, використання яких дає змогу педагогами вирішувати найрізноманітніші освітні завдання. Однією з таких технологій є технологія Веб 2.0 (Web 2.0) – друге покоління мережних сервісів Інтернет, які останнім часом стали основою розвитку мережі Інтернет. Принциповою відмінністю технології Веб 2.0 від технологій Веб 1.0 (першого покоління сервісів мережі Інтернет), є те, що її використання дає змогу не лише переглядати веб-ресурси мережі Інтернет, а й завантажувати власні, здійснювати обмін цими ресурсами з іншими користувачами, діяти спільно з метою накопичення корисних веб-ресурсів, брати участь в обговореннях та ін.
Технології Веб 2.0 справедливо називають соціальними сервісами мережі Інтернет, оскільки їх використання зазвичай здійснюється спільно в межах відповідної групи користувачів. Групи користувачів можуть утворювати цілі мережні співтовариства, які об’єднують свої зусилля для досягнення відповідної мети.
Аналіз основних соціальних сервісів мережі Інтернет дає змогу дібрати ті сервіси, використання яких буде ефективно впливати на методичну підготовку майбутніх учителів інформатики до використання освітніх веб-ресурсів. На нашу думку, доцільно використовувати такі соціальні сервіси:
- соціальні пошукові системи (http://google.com.ua, http://www.eurekster.com);
- системи збереження посилань (http://www.bobrdobr.ru, http://del.icio.us, http://rumarkz.ru, http://utx.ambience.ru);
- системи створення веб-журналів (http://livejournal.ru, http://liveinternet.ru, http://blogs.mail.ru);
- системи вікі-енциклопедій (http://uk.wikipedia.org, http://www.mediawiki.org, www.eduwiki.uran.net.ua);
- системи збереження мультимедійних веб-ресурсів (http://flickr.com, http://youtube.com, http://audacity.sourceforge.net, http://www.slideshare.net);
- карти знань (http://bubbl.us, freemind.sourceforge.net);
- системи спільного створення різнотипових документів (http://gmail.com, http://docs.google.ru, http://www.google.com/calendar);